Motoarele diesel de generatie noua utilizeaza lichidul AdBlue pentru reducerea cantitatii de NOx (oxizii de azot). Sistemul foloseste lichidul AdBlue pentru injectarea directa in gazele arse de esapament.
Lichidul AdBlue se injecteaza pe traseul de esapament direct si nu are legatura cu procesul de ardere din interiorul motorului respectiv cilindrii. AdBlue este o substanta apoasa cu grad mic de toxicitate si coroziva.
AdBlue ingheata la o temperatura mai mica de -11 grade celsius, drept pentru care rezervoarele de AdBlue sunt echipate cu incalzitor.

RECOMANDAREA NOASTRA:
Daca curatam sistemul SCR ni se va permite evitarea de reumplere a solutiei AD Blue. După ce sistemul SCR este curatat, va fi dezactivat si modul de limitare a puterii din cauza esecului unor componente ale sistemului.
Sistemul AdBlue este compus din rezervor, senzor de nivel al rezervorului de AdBlue, incalzitor pentru rezervorul AdBlue, injector AdBlue, senzor NOx, calculator SCR, conductele de legatura ale sistemului.
Calculatorul de motor este in permanenta legatura cu senzorii sistemului AdBlue si doar el stie atunci cand sa dozeze si in ce cantitate injectia de uree in gazele de esapament.
